Als je met je bedrijf gaat verhuizen is dit natuurlijk niet niks. Je vraagt je af waar je moet beginnen en wat je allemaal moet gaan regelen. Externe partijen moeten op de hoogte gesteld worden, werknemers moeten geïnformeerd worden en alles moet ingepakt worden voor de verhuisdatum. Maar er komt natuurlijk veel meer bij kijken. In deze blog geven we jou de tips en tricks die je nodig gaat hebben tijdens een zakelijke verhuizing.
Een verhuizing is niet niks, vaak komt er veel verhuisstress bij kijken. Dit kan je goed oplossen door een goede voorbereiding te treffen. Maar je bent natuurlijk geen verhuisexpert en vraagt je af wat de externe mogelijkheden zijn. Je kan een verhuizing uitbesteden aan een verhuisbedrijf. Dan leg je alle taken bij de mensen die daar gespecialiseerd in zijn.
Het is erg van belang dat de inventarisatie goed gebeurd. Lang niet alle inboedel van je bedrijf hoeft mee naar de nieuwe locatie. Ga selecteren wat wel en niet mee mag. Een verhuisbedrijf kan ook de afvoer van overtollige zaken voor je regelen. Naarmate je weet wat wel en niet meegaat naar de nieuwe locatie kan je in gaan schatten hoeveel verhuis dozen je nodig hebt om al je inboedel in te pakken. Echter is dit niet altijd even makkelijk. Voor een verhuisbedrijf is dit dagelijkse koek en zij kunnen ook bij je komen inventariseren, hoeveel kub er mee gaat. Aan de hand daarvan maken zij een berekening hoeveel verhuisdozen nodig zijn voor jouw verhuizing. Vaak komen ze het diezelfde week nog de verhuisdozen leveren zodat jij al aan de slag kan!
Alle werknemers zullen ook ingelicht moeten worden wanneer er verhuist gaat worden. Je kunt ze per e-mail op de hoogte brengen maar niet iedereen zal dit aandachtig lezen. Organiseer een borrel, waarbij je presenteert wat de planning is voor die datums en wat je verwacht van je personeel. Op deze manier is het informeel samen zijn en zal dit beter vallen bij de werknemers. Als je over gaat naar je nieuwe locatie is het ook belangrijk om na te denken over de her indeling van bijvoorbeeld je magazijn of archieven. Op deze manier kan je het meteen opnieuw rangschikken.
Tijdens een verhuizing is een belangrijk onderdeel de verzekering. Wellicht denk je aan een inventarisatieverzekering. Maar deze dekt het transport vaak niet. Dit moet je apart verzekeren, van tevoren kan je, je verzekeraar al op de hoogste stellen. Als je een erkende verhuizer als verhuisbedrijf in de arm neemt hoef je dit niet te regelen, zij zijn altijd verzekerd voor eventuele schade.
Uiteindelijk is het van belang dat je, je verhuizing door gaat geven aan instanties zoals Kamer Van Koophandel, de Belastingdienst en je bank. Maar ook je internetabonnement en energiecontracten. En niet te vergeten je klanten en leveranciers. Bij De Bresser Verhuizingen hebben wij al meer dan 100 jaar ervaring in verhuizingen groot en klein. Je kan altijd je bedrijfsverhuizing over laten aan ons zo hoef je zelf niet de verhuisstress mee te dragen en regelen wij alles tot in de puntjes voor u.
Benieuwd naar de mogelijkheden? Je kan ons mailen naar info@dedresser.nl of bel naar 013-528 23 72, dan plannen we een vrijblijvend gesprek in met een van onze taxateurs.